3 december 2015

Blommig Fredag

 En titt i arkivet och då hittade jag  denna  bild av en riktig julig get med en speciell  tomteluva. Den är nog gjord enbart för tomtens get.
Visst är han söt.
En tomte syns också på bilden.


 Potentilla Fingerört.  En frösådd som jag tappat namnet på.
Den är riktigt fin ,ser lite rosliknande ut.
Dicentra "Burning Hearts" en riktig favorit och en långblommare.
Får som synes blågrå blad och mörkt röda hjärtformade blommor.


Jag började med en julget och slutar med en tomte.
Här kan du se hur jag gjorde Granristomten



Veckans tema i Blommig Fredag är "Rött är Sött" 
Dessa bilder får bli mitt bidrag.

Kika in hos Helena och se flera röda bildrag

Nu rusar tiden iväg. Snart är det jul.

Tack för att du tittar in hos mig.  Jag blir så glad om du vill lämna ett avtryck innan du far vidare.

Önskar dig en riktigt fin Fredag och Trevlig andra advent.

Gunilla



Kika även in hos Maleviks rosenträdgård . Saturday show off
Kika även in här. Floral Friday foto

28 kommentarer :

  1. Hei!
    På det første sjarmerende bildet er det også en liten gutt(?) med rød lue, som følger godt med på geita til julenissen.
    'Kings of Heart' kjøpte jeg to stykker i våres, og det er jeg glad for. Innmari fine.
    God kveld! Anne

    SvaraRadera
  2. Så roligt att du berömmer fänrikshjärtat! Jag planterade en Dicentra "Burning heart" i somras, väldigt lik din. Så nu vet jag vad jag kan glädja mig åt i framtiden!
    Rött ÄR sött!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  3. Granristomten är jättesöt. Snygg fingerört, har en liknande. Hade två 'Burning Hearts' men den ena hade inte så snyggt bladverk så den förpassades.
    Trevlig helg!
    /Anette

    SvaraRadera
  4. Så fint med tomten på trappen, det måste jag minnas till nästa år då stugan har fått en trapp. Fingerörten den måste jag kika närmare på.Så fina bilder hos dig i rött
    Ha en fin helg
    kram Meta

    SvaraRadera
  5. Tänkte också på Potentilla, min enda röda blomma. Granristomtar har blivit populära.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Det finns många vackra röda blommor.Så många så det kan vara svårt att välja.Roligt med bilden på getabocken.
    Önskar trevlig advent

    SvaraRadera
  7. "Burning Hearts" så fin!! Måste nog skaffa mig den nästa säsong:)
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  8. vilken snäll get som behöll mössan på. Men han/hon kanske frös om huvudet!?
    Jag har försökt med Burning..... men den funkar inte alls hos mig, den försvinner året efter plantering varje gång!
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera
  9. Vilken härlig granristomte! En sån kanske jag kan fixa till 8-)
    Även hos mig försvinner Burning Heart.... Har bättre tur med Valentin 8-)
    Ha´t himla gôrgôtt i hälja
    Nina

    SvaraRadera
  10. Den där Burning hearts har jag haft, men den ville inte alls... den levde bara en sommar, synd för den var så fin!
    Fin tomte du har gjort!

    Gunilla

    SvaraRadera
  11. Åhh, den där potentillan vill jag verkligen ha! Jätte fin! Trevlig helg!

    SvaraRadera
  12. Så fina röda, söta, du visar. Härlig fingerört och en söt tomte.
    Ha en fin helg!
    Marika

    SvaraRadera
  13. Hei Gunilla:)
    Så søt den er med nisselue,geiten:)
    Og granristomten...den gikk rett til mitt hjerte:)
    Nå er det full fart mot jul...har du fått snø hos deg ennå?
    Ønsker deg en fin advent helg:)

    SvaraRadera
  14. Granbarnissen var morsom! Slik fikk jeg lyst til å lage. Geiten med nisselue var jo skikkelig søt

    SvaraRadera
  15. Jag ska nog oxå att göra en grantomte i helgen! Hur söt som helst!! Blodfingerörten kan heta: Gibson Scarlet!?

    Ha en skön helg!

    //Veronica

    SvaraRadera
  16. Visst är geten med sin luva väldigt söt men potentillan du slarvat bort namnet på är helt underbar.
    Trevlig helg!
    Birgitta

    SvaraRadera
  17. Vilken rolig get! Jag har inte så mycket rött i min egen trädgård men njuter desto mer av er andras fina bidrag. Fingerörten är väldigt söt!.Trevlig helg!
    Milla

    SvaraRadera
  18. Häftig get och otroligt fin löjtnantshjärtan! Skrivit upp den på att-skaffa-listan!
    Allt gott!/Laila

    SvaraRadera
  19. Geten och tomten blir klara favoriter bland ditt röda! Undrar om jag ska försöka göra en sådan tomte, jag också? Så kul idé!

    SvaraRadera
  20. Rolig tolkning och tack för tipset på granristomten!
    Skön helg!

    SvaraRadera
  21. Så sött med luva på Geten och Fingerörten den var jättefin en sådan måste jag nog försöka att hitta i någon handelsträdgård.Fina bilder.Ha det gott/Margareta

    SvaraRadera
  22. De var jo både røde og søte!
    God helg :)

    SvaraRadera
  23. Så snäll get som låter bli mössan. :) Burning hears är så fin, roligt att den trivs hos dig.
    Önskar dig en fortsatt fin helg!
    Kristina

    SvaraRadera
  24. Läcker fingerört, har inte sett nån dubbel variant tidigare. Tycker nog allt lite synd om geten även om han är väldigt söt i luvan. Snygg tomte du gjort.
    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera
  25. Tyckte om båda de röda och röda hjärtan är ju rätt söta. Hade sorten och gillade den mycket, tyvärr gillade den inte att bli flyttad.

    Ha en fin andra advent! Carina

    SvaraRadera
  26. Nydelig "Burning Hearts" !
    Fikk kjøpt et par i sommer, flott med flrer varianter :-)
    Nyt adventstiden.

    SvaraRadera
  27. Lovely post. It looks a lot like Christmas already...
    Many thanks for joining us on the Floral Friday Fotos meme.

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62