27 december 2015

Isigt

 Lögdeå älv.  En riktig skridsko is bjuder älven på.

Under dagens promenad så gick vi på en gång och cykelväg som verkligen var isig.
Dagen bjöd på minus 5 grader och sol så det var riktigt inbjudande med en långpromenad på ca 8 km.
Med risk för att halka omkull så hade vi broddskor på oss och gåstavar.

Efter hemkomsten kändes det riktigt skönt. 
En inre tillfredställelse för att julens ätande och fika inte skall lägga sig för mycket runt midjan. 
Men huvudsaken är väl det att man rör på sig. :o)


Ha det gott
Gunilla

5 kommentarer :

  1. Ni har i alla fall lite is! Här är det grönt och under julen har jag jobbat i sonens trädgårdsland på Gotland. Men till kvällen har vi blivit lovade lite snö...
    God fortsättning!/Laila

    SvaraRadera
  2. Huuannamej vilken isig väg att gå på....den hade jag aldrig aldrig aldrig gått på....antingen bilring eller inte, jag kan lova att jag hade halkat omkull....huuannamej :)

    SvaraRadera
  3. Där hade ni ju kunnat få användning av långfärdsskridskorna. Hihi
    Tur att det inte blev några brutna ben i alla fall. Här har vi fått första snön. Den är redan på väg bort av varmgraderna
    Ha ett gott slut på 2015
    Kram Meta

    SvaraRadera
  4. OJ vilken isgata! Där skulle jag nog inte våga gå...
    Här är fortfarande ganska många plusgrader.Och jag har varit ute och gått idag, det behövdes efter allt ätande i jul!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  5. Verkligen isigt! Hoppas ni hade dubbar under skorna!
    Gott nytt år!
    /Kitty

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62