11 januari 2016

Dekorativt

En frusen vissnad rugge av gräs är riktigt dekorativt även på vintern.
Detta är Miscanthus "Ferner Osten"  
Ett gräs som får rödaktiga vippor.


Gräs i olika storlekar och former är otroligt fint och det finns en sort för alla platser i trädgården.

Det ger liv ock rörelse i en annars stram plantering.




Nu väntar jag på vårvärmen men får nöja mig med minus 8 grader idag. 
Lite varmare än igår - 22 i går kväll.

Önskar dig en riktigt fin fortsättning på veckan.

Ha det gott

Gunilla


7 kommentarer :

  1. Hei Gunilla. Fine bilder av din Miscanthus- både sommer og vinter! Jeg har plantet "Ferner Osten" i min trädgård, men hos meg kommer den veldig sent på våren og blir bare en pistrete liten plante som tydelig ikke trives særlig bra. Den står i sol i sandjord. Hvilken jordtype står din i?
    Stein

    SvaraRadera
  2. Åhh, vilket snyggt gräs!
    Snyggt både sommar, höst och vinter.

    Önskar dig en härlig start på veckan!

    SvaraRadera
  3. Vi har bara ett stort gräs i trädgården och när vi fick den stora mängden med blötsnö, så bröts den och låg mot marken. Vi har bundit ett snöre om och rest den upp, för man ska ju inte klippa ner gräs förrän på våren.
    Ha det gott, kram, Monica

    SvaraRadera
  4. Håller fullständigt med dig...gräs på vintern är ursnyggt...

    SvaraRadera
  5. Den var fin och fattas här :)
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
  6. Jag tycker det är så fint med gräs och särskilt detta du visar. Fint även under vintern är ju trevligt.
    Ha en fortsatt skön vecka.
    Annika

    SvaraRadera
  7. Det kan vara fint i trädgården även på vintern. Buskar och växter är små konstverk.
    Kram!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62