2 januari 2016

Ett vitt puder.



Ute på sommarstället lyser snön med sin frånvaro.
Jag hade hoppats att snön skulle komma idag när väderprognosen lovade snö.
Men den glädjen blev inte långvarig.
 Endast några snöflingor blev det så pass att det blev ännu halkigare på promenaden.
 Isigt underlag och ett tunt snölager ovanpå.
Det packade snö i dubbarna under skorna så det gällde att vara förberedd.

Hoppas att det verkligen kommer snö så att den utlovade kylan dämpas.
Och framförallt det blir mycket ljusare ute.



Önskar dig en riktigt fin start på det nya året.
Nu är det bara att se framåt mot våren.

Ha det gott

Gunilla

10 kommentarer :

  1. Här välkomnas barfrosten så att de jobbiga sniglarna får sig en match.
    God fortsättning
    Anette

    SvaraRadera
  2. Ingen snö här alls, men några minusgrader och bitande blåst...Brrr!
    Halka ogillas å det strängaste!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  3. minus två och snöfnugg täcker marken tunn och fint för det lyser upp, men helst vill jag vara inne för fy vad vinden är kylig! God fortsättning på det nya!

    SvaraRadera
  4. Nu -4,5°snö?som hos dig,lite vitpudrat.Det blåste Nordan idag.
    Gott nytt år!
    Renate

    SvaraRadera
  5. Du kan få lite av den snö som fallit här i stort sett hela dagen! och visst lyser den upp och liksom buffrar mot kylan. Men vårlängtan är ändå svår här. Håller humöret uppe genom att planera vårens plantköp...
    God fortsättning
    Laila

    SvaraRadera
  6. Gott Nytt År! Vi ska hoppas att det inte blir så kallt som de lovat...!

    SvaraRadera
  7. Ja du vi skulle få sol men fick snö istället inte så mycket men snopet var det. Här hoppas jag vi slipper mer snö för vi vill kunna komma till kolonin än ett tag.
    Ha det gott på nya året
    Kram Meta

    SvaraRadera
  8. God fortsättning på det nya året.Här har vi lite grann snö men även väldigt isigt så det är broddar på fötterna som gäller tur att det finns sådana att ta till men visst vill man hellre ha ett annat underlag som inte är halkigt.

    SvaraRadera
  9. En fin fortsättning på det nya året
    Hanna

    SvaraRadera
  10. 2 cm snö hos mig, men jag tycker det är för lite, får gärna sna mer.
    Kram!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62