4 januari 2016

Snö.och Handdukar

 Äntligen har vi fått lite snö.
Under natten så  började det snöa lite sedan har det fortsatt idag.
Vi har minus 10 - 11 grader så det får gärna komma lite mera.
Vintern är ju inte slut än så säkert blir det några dm. till.



Nu har jag äntligen fållat och gjort mina första handdukar klara.
Jag har använt både lingarn och bomullsgarn till inslag .
Varpen är i bomull och vävsättet är Gåsögon.
Det var riktigt roligt att väva dessa för nu vet jag hur det blir med olika kvaliteer av garn till inslag. 
Olika randningar gjorde jag så att både botten och garn inslagen skulle bli olika 2 av varje sort blev det.


Önskar dig en riktigt fin fortsättning på veckan.

Kram
Gunilla

11 kommentarer :

  1. Så fina dina handdukar är. Och snön kom till slut...det lyser upp så fint. Kram

    SvaraRadera
  2. Så fina dina handdukar är. Och snön kom till slut...det lyser upp så fint. Kram

    SvaraRadera
  3. Kyla har vi också men ingen snö!
    Så duktig du är och vilka fina handdukar!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  4. Vad kul med hemvävt. Handdukar behöver man ju många av dessutom. Hemslöjd är visst inne igen, jag blir riktigt sugen att plocka fram vävstolen igen. Jag har faktiskt ett flertal fina sådana som jag tagit vara på när folk inte kunnat sälja dem, jag skulle tro att de kommer att vara eftertraktade. Ha det bra i vintervädret/Monica

    SvaraRadera
  5. Roligt att du fått snö nu. Vi har kallt -14 grader.
    Fina handdukar du vävt.

    SvaraRadera
  6. Så himla fina handdukar det blev.Det är kul att väva, min vävstol står fortfarande i garaget inte uppsatt däremot en egen gjord varp pådragen.
    Här har vi också fått snö och min investering på snöslungan är jag såå nöjd med :)
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
  7. Oj, jag vill också ha snö...

    SvaraRadera
  8. Så stolt du måste känna Dig, efter detta arbete med dina hemvävda handdukar.
    Det är ju jätteroligt. Jag har 2 handdukar som min mormor vävt. De hade 11 barn , och hon vävde så alla fick 12 handdukar var. De kunde de på den tiden.
    God fortsättning

    SvaraRadera
  9. Duktigt! Jättefina handdukar!
    Här har vi väldigt lite snö, snökanoner i gång för dem som vill skida :) minus sjutton just nu.
    Önskar dig en fin Trettondag!

    SvaraRadera
  10. Mycket vackra handdukar och vilken känsla med egenvävda. Näns du använda dom?
    Kallare här i Småland idag än hos dig -14°
    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera
  11. Gåsögon har vi också vävt i kursen, men bara i mattor!
    Underbart fina är dina handdukar och känslan av att man vävt själv är obeskrivlig!
    Vi har -28 grader här nu på morgonen ... brrrr ...
    Önskar dig en god fortsättning!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62