11 februari 2016

Blommig Fredag. Kärlek


En riktigt fräsch kombination .
Vita löjtnantshjärtan tillsammans med  ormbunke och 
Dodecatheon  meadia, tolvgudablommor i vitt och ljust ceris.


Ett av mina stora intressen är kärleken till trädgården  ute på vårt sommarställe.

Det är en avkopplande hobby  som ger mycket glädje.
Att kunna skapa fritt av det som växer det ger en fantastisk tillfredsställelse.
Sedan få uppleva och verkligen njuta av resultatet är belöningen för allt jobb som man lägger ner på sin trädgård.

Hjärtform = Kärlek.


Många är de växter som har hjärtformade blommor här är några sorter som växer i trädgården.

Dicentra " King of Hearts"

                                Dicentra "Burning Hearts"
Actinidia kolomikta , Kameleontbuske.
En härlig buske som får dekorativa blad.
Här har det blivit  vita hjärtan på bladen.

Dicentra cucullaria ,Sjömanshjärta




Detta får bli mitt Kärleksfulla bidrag.




Kram
Gunilla

Today´s Flower
Floral Friday Foto
aquariann

40 kommentarer :

  1. Vakre bilder! Ja, vi er heldige som har vår kjærlighet til hagen ♡

    God helg!

    SvaraRadera
  2. Härliga bilder som ger en kraft!!! Jag har precis fått frö till Tolvgudablomman!! Undrar om jag lyckas så dem? Tack för titten ha en bra weekend!

    SvaraRadera
  3. Hjärtligt tack för härliga bilder!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  4. Härligt med hjärtan i trädgården! :)
    /Kitty

    SvaraRadera
  5. Gillas skarpt! Stor Alla Hjärtans dags kram till dig! /Lotta

    SvaraRadera
  6. Most I Love the burning hearts - in each colour.
    Mit sonnigen Grüßen, Heidrun

    SvaraRadera
  7. Så fina bilder på växter med hjärtformade blad och kärleken till trädgården delar vi många med Dig.Önskar dig en riktigt fin helg./Margareta

    SvaraRadera
  8. Tur vi har trädgården att slösa kärlek över.
    Trevlig helg.

    SvaraRadera
  9. Önskar Dig detsamma förstås , trodde först att konvaljerna hade kommit upp för tidigt. ha, ha
    gamla tanter som jag går på vad som helst.
    trevlig alla hjärtan från mig, kram Hajan

    SvaraRadera
  10. Många fina hjärtan hos dig. Delar din trädgårdskärlek:)
    Kram Maria

    SvaraRadera
  11. Vad vore livet utan en trädgård, fina hjärtan.
    Trevlig helg!
    Marika

    SvaraRadera
  12. Hage gir ro i sjelen, glede over å skape og gleden i å nyte naturen.
    Vi er heldige som får ha en hage:-)
    Ha en fin helg.

    SvaraRadera
  13. Ja, hjärtats form älskar jag med. Hänger upp små hjärtsymboler lite var stans. Din trädgård i stugan - så härligt med en oas. Ha en fin helg och alla hjärtans dag.

    SvaraRadera
  14. Så många små, gulliga hjärtan du har i din trädgård!
    Önskar dig med en trevlig alla Hjärtans dag! / Birgitta

    SvaraRadera
  15. Härligt tema den här veckan och fina bilder du presenterat för oss! Men...Burning Hearts har jag försökt med 2 gånger, men där är kärleken inte besvarad. Dom försvinner under vintern.
    TREVLIG HELG
    Susie

    SvaraRadera
  16. Vilka härliga bilder. Naturen har på egen hand ordnat hjärtan på bladen. Och blommorna är ju små hjärtan. Ovanligt fina fänrikshjärtan (eller är det inte det?).Sjömanshjärtan får jag nog slå på. / Britt

    SvaraRadera
  17. Så många söta hjärtan du har. Jag är själv sugen på att skaffa de vita löjtnantshjärtana till min kommande lund.

    SvaraRadera
  18. Fabulous! Thank you for joining Today's Flowers. Appreciate it so much. Your photos are all beautiful and make me look forward to Spring :)

    SvaraRadera
  19. Många fina hjärtan i din trädgård. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  20. Heisann Gunilla!
    Snart blomstrer løytnantshjertene igjen til stor glede for oss haveelskere.
    Ha go´hælj ;:OD)

    SvaraRadera
  21. Vilken vacker kombo. Vit löjtnatshjärta och Ormbunke! Snygg tolkning på veckans tema :)
    Önskar dig en skön helg

    SvaraRadera
  22. Hei!
    Vakre bilder av kjærlighet til hagen. Føler meg så priviligert som kan holde på med hagen.
    Ha det godt! Anne

    SvaraRadera
  23. Många fina "hjärtan". Jag är väldigt förtjust i färgen på bladen hos de flesta Dicentra-varianterna.
    Allt gott!/Laila

    SvaraRadera
  24. Visst ger trädgården oss en massa kärlek. och vi ger den det också annars fick vi nog aldrig så mycket tillbaka. sån är kärleken. ge av allt och du får dubbelt igen
    Ha en fin Alla hjärtans dag
    kram Meta

    SvaraRadera
  25. Många fina hjärtan du bjuder på idag :)Dicentra 'King of Hearts' letar jag ..
    Jag önskar dig en helt underbar helg!!

    SvaraRadera
  26. Så fint med alla dessa hjärtan du hittat i din trädgård! Ser också vad som hände i förra inlägget, själv hann jag inte med förra veckan. Jag ser fram emot att få se hur rabatten tar sig!

    SvaraRadera
  27. Thanks for joining my favorite weekend flower. I wish you a happy valantins! Groetjes, Hetty

    SvaraRadera
  28. Härliga hjärtan i trädgården!
    Allt gott!
    /Katarina

    SvaraRadera
  29. Vackert med alla hjärtformade blommor. Ha en fin helg. Carita

    SvaraRadera
  30. Ja tänk så många hjärteblommor det finns. Burning Hearts har jag haft, den blommade så fint och växte och blev frodig. Så plötsligt bara dog den. Det kan ha varit något fel på plantan. Nu när jag ser din bild känner jag att jag måste pröva den igen.

    Önskar dig en fin helg!
    /Anita

    SvaraRadera
  31. Ja kombinasjonen i første bildet var fin. De hvite hjertene "svever".

    SvaraRadera
  32. Tenk at naturen har skapt så mange hjerter i kjærlighetens tegn. Vidunderlig.
    God helg til deg.
    Jannicke

    SvaraRadera
  33. Fina hjärtan!
    Trevlig alla ♥ dag till dig!
    Gunilla

    SvaraRadera
  34. Det var en fin tolkning! Hjärtformade växter är speciella. Håller med om att Kameleontbusken är härlig en av mina favoriter bland klättrarna. Tack för din kommentar hos mig! Vi hoppas att delningarna av den rosa Cremanthodium ska klara sig så att vi så småningom kan föröka dem och få ett litet överskott. Om några år kanske det är möjligt att komma över en planta.
    Önskar dig en fin alla hjärtans dag!

    SvaraRadera
  35. Lovely flowers....the white bleeding hearts are beautiful and unusual.

    Happy Valentine's Day1

    SvaraRadera
  36. Oh så många fina hjärtan du har. Mitt silverhjärta har gått ut så jag måste skaffa ett nytt. Ni har det som brukar ha det med andra ord. Lite snö och kallt ingen bra kombination. Inte alltid bra att bo i Skåne faktiskt.
    Allt gott
    Annika

    SvaraRadera
  37. :-) Ett inlägg att bli glad av! Så fint och det finns inget bättre än trädgård!
    Ha det bäst!
    Kram
    Hélena

    SvaraRadera
  38. Hej! Du undrade om jag hade fröer till Törnrosas kjortel..tyvärr har jag inga fröer! Hoppas att du får tag i fröer på annat sätt för det är en underbar blomma! Ha en fin kväll!

    SvaraRadera
  39. Wonderful shots of these delightful flowers, Gunilla. The lush green really sets off the flowers well.
    Thank you for joining us at the Floral Friday Fotos meme.

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62