28 mars 2016

Ny chans

En orchide som inte ville blomma och skulle förmodligen slängas.
Dendrobium Akatsuki

Lite synd tyckte jag och tog hem den. Ställde ut den i uterummet där det är ca 15grader. Detta var i December i fjol.

Nu när jag tittade till den så var den full av knoppar  14 st.
Spännande att få se den blomma. 

Och kul att den ville  visa sina blommor även detta år.
När den blommat klart så ställer jag ut den i uterummet igen och hoppas att den återkommer nästa år med blommor.

Ha en riktigt fin vecka

Gunilla

7 kommentarer :

  1. Ibland blir man förvånad. Det var tydligen helt rätt för den. Hoppas den tycker det i fortsättningen också. / Britt

    SvaraRadera
  2. Fantastiskt fin! Den ska jag spana efter, passar förmodligen bra i vårt nya orangeri.
    Allt gott!/Laila

    SvaraRadera
  3. Sånt blir man glad för. Hoppas vi får se den blomma med.
    Ha det gott i veckan
    Kram Meta

    SvaraRadera
  4. Åh, så fint!
    Hadde blomster på en av mine i fjor høst. Den hadde ikke blomstret på flere år :-)

    SvaraRadera
  5. Såå roligt! Ja, det är ju perfekt om man har ett lagom svalt utrymme att låta sina växter vila i, ett ljust uterum är ju perfekt!Hoppas att du visar den när den slagit ut?
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  6. Det är alltid lika roligt varje gång när naturen överraskar en.Ha en bra dag/Margareta

    SvaraRadera
  7. Så bra attdu tog med dig blomman hem, den verkar ju att trivas bra i alla fall.
    ha det så bra önskar Hajan

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62