6 mars 2016

Vårmånad Mars

 Snön har börjat glida ner från taket.
En riktig snögardin.

Riktigt seg är snön.
 Ekorren har lämnat så fina spår i snön. Nu är den i farten, spår syns överallt i trädgården
På framsidan vid bron ligger det hårt packad snö. Takras.
Bänken är inte så inbjudande.

Dagens tripp ut till sommarstället för att se att allt är i sin ordning.
Ungefär 2 dm snö är det på plana ställen . Tjälen är enligt mätningar ca 60 cm. 
Det går fort nu med snösmältningen om plusgraderna på dagarna fortsätter. 
Men jag tror att marken kommer att vara frusen länge än fast det kanske blir snöfritt. 

Det känns lite avlägset än tills det grönskar. Jag läser på era bloggar att det har börjat blomma i rabatterna.  
Sverige är verkligen ett avlångt land.


Ha en riktigt fin start på en ny vecka.
Här börjar sportlovet v.10. 

Gunilla

6 kommentarer :

  1. Jodå här var det mer vår i förra veckan nu har vi snart 1dm snö. Usch och fy, det har snöat hela dagen Klass 1 varning är de i natt.
    Ha det gott i veckan vi hejar på våren så kanske den kommer snart.
    Kram Meta

    SvaraRadera
  2. Fint med "snögardiner". Vi har inte haft så många i år. Fast idag är det snöblask ute. och två små lamm har vi fått idag. Det är mysigt.
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Inte för att det är särskilt vårlikt här med grått och ösregn hela dagen, men snö var det länge sedan vi hade!
    Och vårblommor har vi, trots att det bara är ett par plusgrader. 60 cm tjäle - jag undrar om vi någonsin haft så mycket? Men det går väl ganska fort att tina upp när solen börjar värma ordentligt!
    Så gulligt med de små spåren efter ekorrar!
    Vårkram, Monica

    SvaraRadera
  4. OJ! Att snö kan vara så segt! Här nere har vi sällan/aldrig så mycket snö, ja, precis som du skriver, vi bor i ett avlångt land... Tänk en liten ekorre i allt det vintervita, hoppfullt..
    Allt gott!
    /Katarina

    SvaraRadera
  5. Kan trösta dig med att vi har 25 cm snö och mer är på väg. Jag skulle just gå ut och ta bild på vår gardin som hängde över växthustaket. Precis då föll det mesta av. / Britt

    SvaraRadera
  6. Här i Östergötland har vi fått snö igen det räcker nu,
    tycker jag. Det var så skönt med gården utan snö. Jag är ingen vintermänniska, bara runt Jul, jaa det är egoistiskt
    men det måste man få vara i min höga ålder.Ha en bra vecka önskar Vardagsprat Hajan

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62