27 mars 2016

Vårvinter



Vid ett besök idag ute på sommarstället så har verkligen vårvintern gjort avtryck .
Primula planteringen har börjat titta fram och plantorna ser fina ut. Tänk att de kan grönska fast jorden är kall. 
Riktiga tuffingar, så jag hoppas att det blir fina blommor till våren.
Alla har jag frösått så en del av plantorna har inte blommat än, det blir spännande att se vad det blir för färg.

Så här såg det ut i plant -lådan i fjol sommar.

Buxbomen har tinat fram och ser grön och frisk ut.


Svanar, gäss ock spov har  kommit hit .

Underbart när fåglarna kommer då är våren på gång.

Dagarna har varit växlande i väder plusgrader på dagarna och kallt på nätterna. 
Töandet har tagit fart så  nu har vi inte så mycket snö kvar. 
Det har varit en snöfattig vinter.


Hoppas nu på fina soliga dagar så att jag kan sitta ute och njuta av vårvintern.

Ha det gott

Gunilla



5 kommentarer :

  1. Det är så ofattbart för mig, att ni fortfarande har snö!
    Här har vi inte haft snö på så länge och snödroppar och vintergäck är utblommade! Men sen kommer era långa ljusa sommarnätter...
    Roligt med skillnader!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  2. Fantastiskt att de kommit så långt trot snö och is som ligger kvar! Antar att det är tjäle i jorden också. Extra roligt när det är egna frösådda!
    Allt gott!/Laila

    SvaraRadera
  3. Härligt! Tänkte det samma - vi har inte riktigt vår än - det är vårvinter. Här, en bit in i landet, har vi lite mer snö, men vi såg några vårfåglar igår :)

    SvaraRadera
  4. Jag tycker det är en speciell känsla att gå runt i trädgården när snön börjar smälta och man är så nyfiken på allt som tittar fram under snön.
    Påsk-kram!

    SvaraRadera
  5. Spännande att se din primulaodling. Jag hittade ett par som jag nog måste sätta om. De fryser upp och verkar inte må bra.

    Så kul med orkidéen. Och ännu ett skäl på min varför-jag-måste-ha-ett-uterum lista.

    Ha det gott! Carina

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62