3 april 2016

Utslagen



Nu står orchiden som jag visade i nedre inlägget i full blom.

Som jag skrev i förra inlägget så var den på väg att kastas för den ville inte blomma.
Så nu kommer jag att ställa ut orchideerna i uterummet över vintern så att de får en kallare period och då kommer de förhoppningsvis att blomma.

Det är ca  16 - 17 grader.




Vi har en fin månad April framför oss med många trädgårdsmässor som vi kan besöka och få ideer och tips om våra växter. 
Och förmodlingen göra några inköp av både nyheter och önskeväxter.

Nu händer allt i rask takt.

Det är mycket att se framemot.

Ha det gott

Gunilla

10 kommentarer :

  1. Ååå så fin den är! Visst är det extra kul när man lyckas rädda, nästan återuppliva en växt.
    Skön söndag!

    SvaraRadera
  2. Jättefin! Du har gröna fingrar!

    SvaraRadera
  3. Så vacker orkidén är! Den var verkligen värd att bevara. Så idealiskt att ha ett uterum med lagom temp för sådana saker...
    Ja, nu händer det saker i trädgården hela tiden - kolla i min blogg!
    Kram till dig, Monica

    SvaraRadera
  4. Ja, det är nästan svårt att hinna med nu! Härliga tider!
    Vilken otroligt fin orkidé, tur att du räddade den!
    Allt gott!/Laila

    SvaraRadera
  5. Oj så fin den var tur du inte slängde den.
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
  6. Oj så många blommor den fick. vilken tur att du inte kastade ut den.Härligt med mässor men oj så svårt det är att inte förköpa sig.
    Ha det gott i veckan
    Kram Meta

    SvaraRadera
  7. Sååå vacker ,dom tycker också om att vara ute på sommaren ,jag brukar ställa ut mina och dom får stå till frosten kommer ,kramen Nette

    SvaraRadera
  8. Så fin färg på Din vackra Orchide tur att du behöll den. I bland är det bra att vänta och inte slänga bort dem när man tror att deras tid är ute men det är inte lätt med just dessa blommor.Ha det gott/Margareta

    SvaraRadera
  9. Den hörde nog att den skulle kastas. Och tänkte, att här får man visa vad man kan. Det blev ju alldeles strålande fint. / Britt

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62