30 maj 2016

Förberedd


Det ser ut som vi skall ut och segla :o)

Jag har planterat ut   Klockranka en ettårig slingerväxt som har vuxit så otroligt inne så de är ca 150 cm och nu kräver de mera jord.
Så det fanns inget annat val än att plantera ut plantorna i planteringslådor med armeringsmattor. Nygjorda i  vår.

För att de inte skall förstöras av blåst och ev. kyla så har vi täckt allt med odlingsduk.



Nu hoppas jag att  plantorna klarar sig. 
Växer och frodas och att de blommar mycket.

Önskar dig en riktigt fin fortsättning på veckan

Gunilla

5 kommentarer :

  1. Så mycket arbete ni lagt ner på dessa plantor! Det ser ju verkligen lovande ut!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  2. Har också sått Klockranka i år och fått lov att plantera ut dom för att dom vuxit sig så höga. Vilken otrolig växtkraft !
    Mina har ju vuxit upp i kallväxthus med öppna dörrar emellanåt och efter ett par utedagar fick dom flytta ut i regn och blåst - och det har gått bra. Skall bli så spännande är de blommar på sensommaren !
    Ha det så gott !
    Kram/Isa

    SvaraRadera
  3. De närmar sig varme hos er med så det blir sommar även där. Här har vi haft en fin försommar och inte mycket frost som det var förra året, det är jag glad för. Ska bli kul att se hur dina lådor kommer att se ut i sommar. Jag är dålig på det där med frösådder kanske kan jag bättra mig nåt annat år.
    Ha det gott i veckan
    kram Meta

    SvaraRadera
  4. Oj vad de har växt! Hoppas att ert arrangemang kan skydda dem! Snyggt med armeringsjärn att klättra på.
    Allt gott!/Laila

    SvaraRadera
  5. Måste prova klockranka nåt år. Vilken växtkraft och så har de förstås fått bästa omvårdnad.
    Ska bli roligt att se dina blommande skärmar så småningom.
    Allt gott
    /Anette

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62