9 maj 2016

Ljuvliga Maj


 En riktigt fin julros blommar i skuggan under rododendron.



                                            Här har primula Maximowiczii  fått en knopp. Den står vid huset så där är  det mycket varmare.

En liten dubbel snödroppe blommar vid husväggen.

En fantastisk fin tid har vi framför oss.
Skir och späd grönska ett fåtal blommor har vågat visa sig. 
Det som för närvarande skapar trädgård hos oss är barrväxterna.
I övrigt är det inte mycket som visat sig.

Den gångna helgen har varit  fantastiskt fin ute på sommarstället. Upp till 15 grader varmt, men havet ger kalla vindar så det är bara att klä sig rätt.

Nu ser vi framemot mera värme så att jorden i rabatterna blir varm så att växterna kommer igång.
Jag har redan sett en del primulor som inte klarat vintern.

Önskar dig en riktigt skön fortsättning på Maj månad.

Kram
Gunilla

8 kommentarer :

  1. Härligt att se att våren kommit till er också! Här har maj hittills bjudit på rena sommarvärmen, så här blommar det snabbt över - julrosornas tid är förbi här. Idag vattnar vi, för här är fruktansvärt torrt...man är aldrig nöjd! 😊
    Ha det så bra, kram, Monica

    SvaraRadera
  2. Det är litet tidigare söderöver. Men huvudsaken att det kommer. / Britt

    SvaraRadera
  3. Deilig at våren er kommet til dere også :-)
    Her er det "full" sommer, og alt eksploderer ! Vi får nyte den,mens den er her.
    Ha en fortsatt fin vår.
    Eirin

    SvaraRadera
  4. Hej Gunilla!
    Du får gärna en ny planta av min Lewisia när den blommat klart.
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Vi har haft högsommarvärme en tid, helt otroligt. Men till helgen ska det bli kallt. Nästan bra om det stannar av lite.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Förstår att det är kämpigare där uppe i norr men nu har väl även ni fått hysteriskt varmt för årstiden!
    Allt gott!/Laila

    SvaraRadera
  7. Nu har jag på pränt att våren även har nått Er uppe i norr. Så härligt, visst går det fort med allt, jag ger mig tusan på att snart har vi Julen här, jag hinner inte med. kram från >Hajan

    SvaraRadera
  8. Här har vi haft så himla varmt ett tag nu att allting bara exploderar, hinner inte med! Trivs bäst när det är under 25 grader...
    Allt gott!/Laila

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62