28 maj 2016

Uppskattade presenter

 Nu blommar den rosa maskrosen som jag frösått för ett antal år sedan. Taraxacum pseudoroseum  Det är en perenn och den har återkommit i flera år. Ibland hinner jag inte se den för maken klipper ner den. Jag har förklarat att det inte är ett ogräs utan en annan färg på maskrosen. Jag tar bort fröställningarna så att den inte sprider sig. Fast jag har inte hittat någon fler planta så de är nog inte lika spridningsvillig som den vanliga gula.
Här har jag fått en Morsdags present 10 kubik matjord.
Det tar jag gladeligen emot . 
Maken sprider ut det på grävningen som gjordes i fjol höst på tomten.
Ny slambrunn.





                                  
En till present som jag verkligen behöver efter all grävning i jorden.
En batteri driven nagelfil.
 Toppen tycker jag.

Idag så har vi varit på växtmarknad STA i Örnsköldsvik.
Lite nya plantor blev det. 
Denna vår så har det försvunnit en hel del. 
Blöt höst med kyla och ytterst liten snötäckning. Så nu har jag anledning att göra lite nyförvärv riktigt trevlig.

Önskar alla en riktigt trevlig helg
Gunilla

6 kommentarer :

  1. Otroligt! Har aldrig sett någon annan maskros än det vanliga, så förhatliga ogräset! Den här var ju jättesöt!
    10 kubikmeter matjord var ju en ovanlig morsdagspresent men jag förstår att den är välkommen! Jord behöver man alltid!
    En sådan där elektrisk nagelfil, ja, jag skulle ha önskat mig en sådan också!
    Ha en fin fortsatt helg!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  2. Fina presenter du fick ,skulle ha uppskattat det samma ,kramen Nette

    SvaraRadera
  3. Sånne nyttige presanger du har fått! Ai, for en flott løvetann (maskros). Den var helt spesiell.
    God ny uke.
    Jannicke

    SvaraRadera
  4. Fina presenter du fått fast jag undrar om alla förstår det där med jorden hihi.
    Jod här har det gått hårt åt plantorna och rosorna. Spännande att se dina inköp
    Ha en fin vecka i stugan
    Kram Meta

    SvaraRadera
  5. Perfekta morsdag presenter till en trädgårdsfantast som du. Den rosa maskrosor är läcker.Kram!

    SvaraRadera
  6. Vilka fina presenter precis vad man vill ha när man håller på med trädgård och vilken fin Maskros har aldrig förr sett en sådan.Ha det gott/Margareta

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62