30 juni 2016

Blommning

 Primula sikkimensis en frösådd
 Pion "Bunker Hill"
 Trollius canadensis

Kastanjeblads rodgersia

Nu har en hel del börjat blomma i trädgården.
En av de pioner som jag köpt för två år sedan har nu börjat blomma. "Bunker Hill" En pion som får riktigt mörkt röda stora blommor och den har en svag doft. Knopparna är så stora nästan som pingpong bollar.


Nu har vi fått en hel del regn så nu växer gräsmattan nästan lite för bra. All gödsel har gjort sin verkan.


Nu kommer en ny månad  med raska steg. Juli.

Då finns det en hel del att fara och titta på. En hel del trädgårdar har öppet. Sommar caferna och uteserveringarna är så roligt att fara och besöka när det är fint väder.


Önskar dig en riktigt fin fortsättning på sommaren

Gunilla




4 kommentarer :

  1. Så vackert det blommar hos dig! Nu har ni nästan kommit ikapp oss här nere.
    Vi har också fått regn nu och i morgon måste jag klippa gräset igen. Om det inte regnar igen...
    Ha det så bra, kram, Monica

    SvaraRadera
  2. Du har så många fina lite annorlunda blommor. Så kul att lära sig lite nytt. Pionen är den röd som Flammentanzen??? Är nämligen ute efter det, för innan hade jag en som gick åt cerise fast den skulle vara röd.Det skar sig för på den platsen blommar de ungefär samtidigt.
    Ha nu en fin helg
    Kram Meta

    SvaraRadera
  3. Så bra att du fick reda på namnet igen, det är ju lite roligare då.
    Den verkade ju riktigt intressant.
    här är också fint i min "kuvös"

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62