17 juni 2016

Innan regnet

 Ramonda Myconi
 Trillium grandiflorum flora plena  "Tuckers"
 Synelesis aconitifolia
Campanula chaunissonis frösådd.

Innan det behövliga regnet kom i natt 17 mm så hade jag varit ute och fotat lite blommor och blad.

Nu växer det så det knakar och jag får verkligen snabba mig i allt jobb med att rensa och klippa ibland växterna. 
Ibland så blir jag riktigt glad när jag ser att en planta som jag inte sett tidigare har kommit upp. 
En riktig energikick blir det.
 I all bedrövelse när en hel del försvunnit men jag tar inte bort roten på det som inte dykt upp för man vet ju aldrig det kan ju finnas en gnista av liv och så småningom dyker den kanske upp.

Det som vi kikar på nu är den nysådda gräsmattan .
Efter grävningen i fjol.
Nu har det ju kommit så mycket regn så fröna har verkligen fått en riktig genom blötning. Hoppas nu på god grobarhet.


Önskar dig en riktigt Trevlig Helg

Gunilla

6 kommentarer :

  1. Hiya Gunilla,
    Double Trilliums - amazing.
    And then a low-to-the-ground Campanula Ihave also never seen.
    Great stuff.
    I hope you are finally having a bit of warmth up North.

    SvaraRadera
  2. Så fint det blommar hos dig trots den tidigare torkan! Du har så många ovanliga sorter!
    Här skulle det regna idag, men hittills inte en droppe...
    Trevlig helg!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  3. Hello, beautiful variety of lovely flowers. Happy Friday, enjoy your weekend!

    SvaraRadera
  4. Fantastic photos Gunilla! It must be lovely to see the rewards of all your hard work. Your flowers are very beautiful. Thank you for sharing with Today's Flowers again, and I wish you a very happy weekend :)

    SvaraRadera
  5. Ja det är bäst att vänta med att gräva upp här har flera dykt upp efter nästan en sommar.
    Ha det gott i regnet
    Kram Meta

    SvaraRadera
  6. Blir inspirerad att skaffa trillium när jag ser din fina bild! Trots långvarig torka är det mycket att rensa och ansa även här, varför kan inte dygnet bli dubbelt så långt på sommarhalvåret?
    Trevlig helg!/Laila

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62