7 juni 2016

Primula

Som en bukett i vitt.
Primula "Dawn Ansell"

En fantastiskt blom villig primula som jag verkligen tycker om.

I år  så är det flera primulor som har försvunnit .
Clematisar ett antal och några rosen buskar har frusit ner och visar inga livstecken ännu. 
En syrenhortensia som jag köpte  i fjol och som blommade så fint har också frusit ner.  Men det kommer nerifrån roten får se vad det blir.

Här är det torrt och blåsigt så nu behövs det lite regn.

Ha en fortsatt fin vecka

Gunilla

5 kommentarer :

  1. Underbar primula! Trist med allt som frusit bort! Här är det större risk att det torkar bort, vi har snustorrt!
    Ha det gott, kram Monica

    SvaraRadera
  2. Så fint den blommar. här håller de på att ta en paus för att hämta nya krafter. varmt och hett så det är till att vattna varje dag. De lovar svalare väder och regn till helgen det kan man ju för ovanlighetens skull hoppas på då.
    ha det gott och njut dagen
    kram Meta

    SvaraRadera
  3. Nydeleg !
    Primula er nydeleg,
    og finnes i så mange varianter.

    SvaraRadera
  4. En ganska dyster rapport men primulan var fin!

    SvaraRadera
  5. Ledsamt att en del gett upp, men jag gissar att du är zonknäckare av stora mått. Primulan jättesöt!

    Allt gott
    /Anette

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62