21 juni 2016

Stenpartiväxter


En frösådd saxifraga zimmeleri blommar nu för första gången
 Lewisior är en riktig tacksam växt. De frösår  sig rikligt och blommar riktigt mycket. En riktig favorit.
Det började med en frösådd planta och har utökat sig med åren.
Saxifraga longifolia hybr.   
Inköpt av Larz Danielsson   Nu blommar den också för första gången. Så kul när den trivs i  stenpartiet som vi gjorde av sprängsten för två år sedan. 
Sammansättningen i grusbädden är likadan som raised bed.
Stora stenar torvblandad jord sand och grus.


Nu har vi fått rikligt med regn så nu väntar jag på solen.

Önskar dig en riktigt fin vecka.
Snart är det Midsommar.

Gunilla

2 kommentarer :

  1. Lewisia är verkligen jättesöt och finns ju i massor av färger! Tyvärr har jag aldrig lyckats med den, men jag kanske gör ett nytt försök...
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  2. Snyggt stenparti, där kan man få in många godbitar från den alpina världen. Ha en fin midsommar. Carita

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62