10 juni 2016

Trevlig helg



Det är alltid så roligt att få se frösådderna för första gången.
Här blommar en Ranunculus amplexicaulis som frösåddes 2014.

Frön köptes från STA.

I dag så har vi fått lite regn men mera behövs det.
Det är så torrt i marken . Så nu får vi börja vattna för att det inte skall torka för mycket.

Det har blåst så otroligt mycket den senaste veckan.
Inga större skador har det blivit i trädgården.
Bara några krolliljor som har blåst av. Det gör ju inget för löken finns ju kvar i jorden.

Det som har kommit med torkan är en del larver som äter upp knopparna på slingerstormhattarna. Det blir jag lite sur över. 
Det gäller att gå sin dagliga runda och kolla alla.

Önskar dig en riktigt fin helg
Gunilla

5 kommentarer :

  1. Som du vet, är jag väldigt imponerad av din frösådder! Den lilla ranunkeln var också jättesöt - ranunkler är några av mina favoritblommor!
    Ha en fin helg - förhoppningsvis med lite regn (behövs här också!)!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  2. Här är också jättetorrt. Men vi har fått 9 mm. regn idag. är tacksam för varenda droppe.
    Önskar dig också en fin helg!

    SvaraRadera
  3. Det är en underbar tid vi har nu men tyvärr förstörs den av torkan några rosor började se torr ut här så nu har jag vattnat några dagar och inatt fick vi regn men tyvärr inte tillräckligt.
    Ha nu en fin och skön helg
    Kram Meta

    SvaraRadera
  4. Så roligt och så fint. Nu börjar ditt hus bli riktigt vackert med det grön kring det. Det är en härligt tid just nu, men vi har fått lite höstväder igen. Brrr bara
    6+ just nu. kram Hajan

    SvaraRadera


  5. Your blog is very impressive and have the useful information it is really caught my attention.


    great work

    تصميم مواقع





    good job Beautiful! :)

    حراج السيارات

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62