10 juli 2016

Pionblomning

Dagens pioner.
Peacher
Bartazella
Bunker Hill
Shirly Tempel

Några av pionerna som blommar här hos mig nu.

Nu går det fort när pionknopparna slår ut.
Tänk det är ju något som jag verkligen går och väntar på för en del har inte blommat tidigare.
Nu är det flera som har massor med knoppar som jag väntar att de skall slå ut. Hoppas bara att det inte blir något häftigt regnande.


Här blommar för första gången också en frösådd.
Phyetma schechzeri   Hornrapunkel

Ha det gott i sommarvärmen

Gunilla

9 kommentarer :

  1. Så vackert! Här är pionerna överblommade sedan en tid! Det går verkligen fort vid den här tiden, man får ta en runda i trädgården varje dag!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  2. Visst är det häftigt när pionerna blommar. Här har de nästan slutat, är ju lite söder ut.En buskpion som aldrig blommat slog till med tre blommor i år så lycklig man kan bli
    Ha nu en fin och bra vecka
    Kram Meta

    SvaraRadera
  3. När man som jag inte har någon trädgård mera så frossar jag
    i fina trädgårdsbloggar. En av dessa är din. Jag älskar pioner.
    Vi har en botanisk trädgård här i stan och där finns riktigt
    gamla pionbuskar. Jag ska ta mig en promenad (mellan regnskurarna)
    och se hur det är i botaniska. Vandaler har varit framme och ryckt upp och förstört växter.
    Ha det bra.
    Kram Viola

    SvaraRadera
  4. Visst är dom härliga med sina överstora blommor ,kramen Nette

    SvaraRadera
  5. Läckert! Hornrapunkeln är också fin.
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  6. Underbara Pioner, vilken underbar doft de har också.
    Tror jag sagt det förut, att ingen har gjort en parfym med den doften.
    kram Hajan

    SvaraRadera
  7. Pioner är ju otroliga när dom blommar. Hornrapunkel har vi också, den verkar självså sig bra så det blir nog till att rensa lite hos oss. Ha det fint. Carita

    SvaraRadera
  8. Snygga pioner, men hornrapunkeln var det häftigaste jag sett på länge.

    Ha det gott.

    SvaraRadera
  9. Snygga pioner, men hornrapunkeln var det häftigaste jag sett på länge.

    Ha det gott.

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62