27 augusti 2016

Augusti blommor

 En clematis som jag tappat namnet på blommar så fint .
Kombinationen med phlox och japansk malört är riktigt lyckad.
Cordonopsis "Grey Wilsoni"
En växt som jag frösått för ett antal år sedan.
Den har vuxit  riktigt bra detta år. Och bra är ju det för clematisen Multie Blue har försvunnit detta år.
Clematisarna hos oss har inte riktigt klarat vintern. Ett antal har helt försvunnit så nu blir det att köpa lite nya.


Idag blåser det riktigt hårt. 18 sek.  meter och i byarna är det betydligt mer. Än har inga träd blåst ner.


Hoppas att sommaren och den annalkande hösten har varit bra för dig. Jag hoppas på en solig och fin höst så att vi får fortsätta njuta av fina dagar.

Ha det riktigt gott
Gunilla

11 kommentarer :

  1. Här har sommaren kommit tillbaka! Men man märker ju på ljuset, att det går mot höst!
    Jättefin kombination av blommorna på den första bilden!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  2. Så fina Clematis du har och man blir alltid lika glad varje gång som någonting man själv har sått växer upp och blommar.Här har hösten kommit det känns så på temperaturen som börjar vara endast fem grader på morgonen.Ha det gott/Margareta

    SvaraRadera
  3. Jag har också en clematis som inte trivs där den står, borde nog flytta den...
    Här går det med halvfart med trädgårdsskötseln eftersom jag inte mår riktigt bra i kroppen. Tur det finns smärtstillande tabletter att ta till.
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Grey Wilson var ju fantastiskt fin men den okände... åhh... det är exakt så jag föreställer mig att det ska se ut när jag planterar en clematis. Hittills har det aldrig inträffat så det var ju roligt att upptäcka att det faktiskt existerar ett sådant skeende och inte bara en kal stängel med en blomma 3 meter upp i ett träd!
    Ha en fin söndag /Lotta

    SvaraRadera
  5. Kan det vara Romantika?? den blommar hos mig just nu. Här har åxå hösten börjat göra sig till känna även om vi haft fina dagar med otrolig värme nu idag regnar det så och i morgon såg jag. Hösten får komma men utan regn då. De fina dagarna utan blåst och regn saknar jag
    Ha det gott och njut så mycket du kan
    Kram Meta

    SvaraRadera
  6. Ser ut som ni har sommar kvar att njuta av, hos oss trillar björklöv av i tusental nu när frosten kommit. Det blev höst direkt. Njut av sommaren som är kvar.
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  7. Den Codonopsisen är så fin! Här dog en del Clematis också förra vintern. Några har tittat upp väldigt sent så man kan kanske ha tur att de som nu verkar döda lever under jorden och kommer åter nästa år.
    Ha det fint!

    SvaraRadera
  8. A beautiful garden and lovely flowers. Greetings Gunilla, thank you for once again sharing with Today's Flowers. It is always great seeing you here. Happy week to you :)

    SvaraRadera
  9. Delightful shots, Gunilla. The second one is my fave!
    Thank you for joining us at the Floral Friday Fotos meme, I look forward to your next contribution.

    SvaraRadera
  10. Det har blåst mycket här nere i Östergötland också.
    Fast det är ju 7ä8 grader i allagall.
    Faktiskt v125+ nu i kväll ?

    SvaraRadera
  11. I Småland blåser det också men det är också torrare än någonsin hos oss, då står träden oftast kvar.
    Fin höstblomning hos dig. Färgen på den namnlöse ihop med silver och flox så fint.
    Ha det så gott
    /Anette

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62