6 augusti 2016

Trädgårdsbesök

Ett riktigt trevligt trädgårdsbesök fick vi i dag.
Ett gäng riktigt härliga trädgårdsälskare.
Morgonen började med riktigt regn och åskväder men när dessa härliga besökare kom så sken solen och regnet försvann. 

Fantastiskt roligt. Jag har inte haft regn  sedan jag började ha trädgårdsbesök under alla år och idag så blev det inget regn  heller. När de hade farit vidare efter ca 1,5 timme så kom det en regnskur.

En riktigt fin present fick vi. Humleholk nu skall jag försöka hitta en bra plats. Är det någon som har en liknande och kan ge mig tips.

Sommaren har förflutit i regnet och värmens tecken. 
 Mycket har blommat över  och nu börjar jag vänta på höstfärgerna.
Fast jag hoppas det dröjer ett tag till.

Ha det gott
Gunilla

6 kommentarer :

  1. Vilken trevlig present, tyvärr kan jag inte bistå med råd om placering!
    En sådan tur du hade med vädret när du hade besök i din fina trädgård!
    Jo, man börjar ana att hösten är på väg, det känns i luften på något sätt. Och mycket i trädgården har blommat över, det har ju varit väldigt varmt, åtminstone här!
    Ha det så bra, kram, Monica

    SvaraRadera
  2. Ja har sett såna humleholkar i butiken, länge tänkt köpa men det har inte blivit av. Hoppas du hittar en bra plats för din holk.
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Vad trevligt och det gäller att ha turen med sig när det gäller regn Här har vi haft kolonistens dag i sol bra det med. Har fått en lika dan holk. I de små runda med hål har det flyttat in nåt. men inte i de andra. Kan vara så första året har jag hört. Min står på slipersen just nu. till hösten då ska den få en plats mot öster så stod det i papperet.
    Ha nu en fin början på veckan
    kram Meta

    SvaraRadera
  4. Vilken fin present! Jag placerar mina insektshotell varmt och torrt ca en meter över marken.

    Allt gott
    /Anette

    SvaraRadera
  5. Vilken utmärkt trädgårdspresent! Gorda råd om placering har du fått ser jag.
    Kan du inte låna ut några av dina regnskurar till oss? Allting här börjar liksom rosta. En ynka rotblöta på månader räcker inte!
    Allt gott!/Laila

    SvaraRadera
  6. Fin present! Vi gjorde några liknande tillsammans med barnbarnen i höstas men var mannen satt våran har jag helt missat.
    Ha det gott!
    Birgitta

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62