2 oktober 2016

Höst jobb.

Här har planteringen som vi gjorde i fjol fått kant av

tryckimpregnerat virke. Jag blev riktigt nöjd för nu håller sig gräset utanför. Och det blev en riktig inramning.



Blodflädern "Black Lace" flyttades i fjol höst . Det var bara en liten smal stam som fanns kvar i våras efter den kalla vintern. Men nu har den verkligen vuxit till en fin buske. Blommor blev det också i sommar.


Här syns den nya planteringen som kom till för att jag hade tänkt flytta ett träd som står på en plats där det inte trivs riktigt bra. 
Men trädet har inte flyttats utan jag började ta bort gräset och till slut så blev det en stor ny plantering.
 Där har flyttats in pioner och en del liljor. 
Plus så har ett stort mässingrör fått en plats i ena hörnet av planteringen. På röret skall jag försöka hitta något som pryder sin plats.
Mässing röret kommer från Nyåkers pepparkaksfabrik, det användes vid bakning av pepparkakor, Det har stått i garaget i minst tjugo år. Men nu har det fått flytta ut hit på sommarstället.

Hösten syns tydligt här i trädgården så nu har nerklippningarna börjat av perennerna.

Ha det gott
Gunilla

6 kommentarer :

  1. Så fint det blivit i ditt land och så kul att saker man har kommer på rätt plats till slut. Blir nyfiken på vad du tänkt dig där till nästa år.
    Ha nu en fin vecka
    Kram Meta

    SvaraRadera
  2. Så fint du har det. Jag ska ta efter dig och gräva ner stödkant av tryckta bräder. Håller på att bli tokig på en av rabatterna där det väller in värsta ogräsen.
    Ha en fin vecka /Lotta

    SvaraRadera
  3. Vår blodfläder mår inte heller särskilt bra, kanske ska vi göra som du, flytta den? Tack för tipset!
    Allt gott!/Laila

    SvaraRadera
  4. Jättefint! Hösten är en bra trädgårdstid. Så snyggt med stegen ni har där mot stammen!
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  5. Verkligen kuriosa att ha en pepparkaksvals i rabatten! Då ska det väl stå en tomte på den... :D
    Trevligt med nya rabatter att rumstera i och hoppas nu trädet hämtar sig.
    Tokgillar stegen!
    Allt gott
    /Anette

    SvaraRadera
  6. Så snyggt och prydligt det ser ut med ramen runt rabatten! Vi har kant på de flesta rabatterna och jag tycker både att det är snyggt och mera lättskött!
    Även här märks hösten, även om vi inte har frostgrader än.
    Kram, Monica

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62