28 oktober 2016

Höstfavoriter

 Kärleksörten Hylotelephium är en riktig höstfavorit. 
Den blommar och lyser upp i en annars ganska enfärgad plantering.


Gräs i alla dess former är  riktigt dekorativ .
Vajar så  fint  nu när det blåser .
Ger rörelse i en plantering som har stela växter. 
Här har jag tre olika sorter av Miscantus. Karl Foerster, Molinia carerulea  Variegata. och den som är längst bak i planteringen har jag inget namn på.

Önskar dig en riktigt fin helg för nu är det Fredag.

Gunilla


9 kommentarer :

  1. Ja, vid den här årstiden uppskattar man verkligen växter, som orkar blomma! Jag har en skugglilja, som är så fin!
    Trevlig helg ber jag att få önska dig!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  2. Det är härligt med lite färg nu när det mesta har en gul eller brun ton i rabatterna Jodå nog ska det bli ett gräs hos mig med i vår.
    Ha nu en fin och bra helg Kanske lite snö ni får
    Kram Meta

    SvaraRadera
  3. Tacksamma växter långt in på hösten! :)
    /Kitty

    SvaraRadera
  4. Kärleksört och gräs är så njutbara vid denna årstiden. Kärleksörtens färg blir så intensiv och gräsens skirhet fin kontrast.
    Allt gott
    /Anette

    SvaraRadera
  5. Hello!:) Lovely grasses and flowers, and thank you for sharing. Have a good week!:)

    SvaraRadera
  6. Har också snöat in på gräs under senare år och nu är de oumbärliga även här. Miscanthus är en klar favorit, lyckades med en frösådd för några år sedan:-)
    Allt gott!/Laila

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62