26 oktober 2016

Nyrenoverad




Nu är vi klara med att renovera en gammal rabatt.
Berberisen " Rosy Rocket" har  fått flytta till en mera trång plats. Den stod tidigare intill tujorna.

En plåtkant har grävts ner för att stoppa gräskanten. Toppen för då blir det mindre gräs,klöver och annat som växer snabbt.
Här växte tidigare penningblad som marktäckare och den har vi försökt ta bort helt.

En liten plattform gjordes av en gammal bräda. 

En hel del sten finns ju i marken här och det kommer fram så för att göra något av den så har vi breddat ock byggt på den lilla muren som fanns tidigare.

Omplantering av en del perenner från andra rabatter har gjorts så nu är det bara att vänta till våren och hoppas att de trivs ock växer på sina nya platser.

Hösten som är så varm ännu här inbjuder till ytterligare trädgårdsjobb.

Två träd har fått nya platser ock nu skall jag gå ut och se vad som behöver göras. Kanske någon fler växt får en ny plats.

Ha det gott

Tack för att du tittar in hos mig jag är riktigt dålig på att titta in hos er andra  men jag skall försöka skärpa mig.

Gunilla

4 kommentarer :

  1. Ni är otroligt flitiga i er trädgård! Vilket jobb ni lägger ner! Men så är det ju också en fantastiskt vacker och omväxlande trädgård! Den nyrenoverade rabatten ser mycket lovande ut!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  2. Ja, det er godt å få gjort endel i hagen også nå på høsten :-)
    Og, det blir ofte litt flytting og endringer.
    Det blir spennende å se bedet neste sommer.
    Ha en fortsatt fin høst.
    Eirin

    SvaraRadera
  3. Så snyggt det blir och jag är omåttligt avundsjuk för att vi inte kunnat dona så mycket i trädgården här i höst. Torkan har inte inbjudit till varken delning eller flyttning av perenner, bara lätt städning och nu är det kallt att stöka runt.
    Ha det så gott
    /Anette

    SvaraRadera
  4. Det är kul att testa med lite nytt i sina gamla rabatter och det där blev ju jättebra.Nu är det väl snart dags för kallare dagar och lite förvinter hoppas det blir en mild vinter
    Ha det gott i slutet av veckan
    Kram Meta

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62