6 oktober 2016

Vackert


Efter gårdags kvällens kyla - 3,1 så blev en del växter riktigt fina av frost.
Här är det Sorbus koehneana  Pärlrönn.
Den har både vita och gröna bär ( omogna).





En buske som blir otroligt färgrik är  Euonymus alatus   
Vingad benved.
Ett riktigt blickfång. Här tillsammans med pion  Bartazella och Jean van Luwren.   Itoh hybrider.
 Dessa pioner är riktigt stadiga i växtsättet och behöver inget stöd.


Nerklippning av perenner fortsätter och ryggen värker.


Ha det gott
Gunilla

12 kommentarer :

  1. Visst är det fint med frostiga växter.Fast det känns alltid lite hårt när första frosten gör entre´
    Kram!

    SvaraRadera
  2. HEJ LILLA GUMMAN.vet du vad, jag vill inte ha frost nu. Jaa jag vet att det är den tiden, men vi har så fint soligt väder- Och vet du mera vi har fortfarande pluss grader. Inte så många men det kommer nu. Bild nr 1 ¨r ju himla vacker. jag önskar att jag får vara kvar ett tag till. Det skulle vara roligt att få fylla 90 år.
    Än är ja ju klar i huvudet i alla fall. Glömmer joo då det gör jag
    men det gör de som är yngre också. Vi hörs snart kram
    Vardagsprats Hajan

    SvaraRadera
  3. Så fin bild på pärlrönnen. det är ett vackert träd på hösten bra alternativ till den vilda rönnen.
    Ja nu börjar kylan smyga sig på även på nätterna ch det blåser som attan här så jag fryser.
    Ha det gott och njut de dagar som är fina
    Kram Meta

    SvaraRadera
  4. Good morning Gunilla,
    I loved the white berries in your first photograph

    SvaraRadera
  5. Dear Gunilla,
    wonderful pictures of nature.
    Hey, I see your new blog image and I find it beautiful, my congrats!
    Have a nice weekend,
    moni

    SvaraRadera
  6. Obs! Der var det visst rim...
    Men, så vakker en benved-busk!

    SvaraRadera
  7. Two lovely photos Gunilla, both very appealing. Thank you for sharing them with Today's Flowers. Wishing you a very happy weekend :)

    SvaraRadera
  8. Såå fin pärlrönnen är! Så vackert med både gröna och vita bär ! jag är ju så glad för vår ullung-rönn, men fåglarna kalasar på bären och river av hela klasar, som ligger på marken!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  9. Svar på din kommenter i min blogg: Om du tittar på inlägget före "Höstträdgård", så ser du var vi har varit! Skulle inte ni till Cypern i september? Har inte sett något inlägg därifrån...
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  10. Sehr schöne Naturaufnahmen...
    Liebe Grüße, Karin

    SvaraRadera
  11. Looks like Autumn is progressing inexorably forward, Gunilla! Lovely shots.
    Thank you for joining the Floral Friday Fotos meme.

    SvaraRadera
  12. Hu vad det ser bistert ut men väldigt vackert med frostrosorna. Pärlrönnen är en favorit, men den satte inga bär hos mig i år. Jag skyller allting på torkan i år, men det kan ju ha varit nån ohyra också.
    Fortsatt trevlig helg
    /Anette

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62