16 november 2016

Dimma



En riktigt fuktig och dimmig dag har vi haft idag.

En tur ut till sommarställettog vi idag för att se så att inga träd hade blåst ikull efter gårdagens blåst. 20 sek. m. 

Men inga träd hade fallit, tur är ju det.

Nu har all snö försvunnit som vi har haft den senaste veckan, riktigt trist , för nu är det så mörkt ute. 
Regnet har öst ner de senaste dagarna, inte alls något uteväder.

Hoppas att vi får lite kyla och snö så att snön ligger kvar.

Jag var riktigt förhoppningsfull att det skulle bli skidföre så att vi hade kunnat ta en tur.


Nu har fåglarnas matplats  ställts upp.

Granriset har vi plockat så det skall täcka övre delen av ställningen Så fåglarna får både mat ock skydd.


Ha en fin fortsättning på veckan.
Gunilla

6 kommentarer :

  1. Samma väder här.Vitt och dimmigt idag.Vi skulle ha sol men därav blev inget.
    Ha det gott.

    SvaraRadera
  2. Ja, även här är det grått och plusgrader, men det är vi ju vana vid! Vi har inte börjar mata fåglarna än, men det börjar väl bli dags...
    Ha det så bra, kram, Monica

    SvaraRadera
  3. Ingen storm här och snö kvar i massor men grått och trist hela dagen. Man får sitta inne och titta på trafiken vid fågelmatarna!
    Fin bild den första!
    Allt gott!/Laila

    SvaraRadera
  4. Nog vill man kanske ha snö men inga massor.Lite vitt till Advent är ju inte fel. Man jag gillar mest barmarken här. Det är grått och regn här med men ingen blåst än i alla fall. jag ska göra en tur till kolonin i morgon måste se till det
    Ha en fin mitt i veckan
    Kram Meta

    SvaraRadera
  5. Bilden med dimman och solens strålar som försöker bryta igenom är vacker.Här är det också grått idag och regnet smattrar på fönsterbläcket.Fast jag föredrar att det är bart och +grader, vinter med snö är ingen favorit för mig. Ha en fin helg. Carita

    SvaraRadera
  6. Så fint! Upplevde likadan dimma här tyvärr jobbade jag och kunde inte fota. Sedan försvann den lika fort som den dök upp.
    Ha en skön söndag!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62