22 november 2016

Lite vitt



 Trolldruva. Actaea.
Här blommar trolldruva. Efter blomningen så får den riktigt röda bär i klasar. Hela växten är giftig.
En dekorativ växt , men jag tar bort bären för att den frösår sig otroligt rikligt och jag vill inte hålla på att rensa så mycket.
 Vitblommande fänrikshjärta. Dicentra formosa.
En riktigt söt växt som får hjärtformade blommor.
Det finns ett par olika sorter av Dicentra som är lågväxande och blommar länge.
En frösådd vitblommande Bergvallmo. Meconopsis betonicifolia.

Jag vill ha snö så det är därför jag är inne i fotoarkivet  och tittar.
Lite vitt vill jag dela med mig av.

Ha en riktigt fin fortsättning på veckan.

Gunilla

Floral Friday foto

7 kommentarer :

  1. Vitt som vitt - men nog föredrar åtminstone jag de vita blommorna!
    Allt gott!/Laila

    SvaraRadera
  2. Å, vill du har snö! Just nu föredrar jag nog vita blommor ändå. Här har trolldruvan inte frösått sig trots att jag inte rör runt särskilt i jorden, kanske gillar den inte väldränerat.
    Allt gott
    /Anette

    SvaraRadera
  3. Åh, vit bergvallmo - Så vacker! Jag visste inte ens att det fanns vit...Den blå har jag försökt med här på många olika ställen, men den trivs inte, tyvärr.
    Här har vi rena våren, sol, vindstilla och 10 grader varmt! Det gillar jag!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  4. Gunilla, i understand you have snow now and these are just from your photo archives! Sometimes automatic English translator is also difficult for me, haha! Happy Cold Weather to you!

    SvaraRadera
  5. Dear Gunilla,
    very nice pictures, very delicate!
    Have a nice weekend,
    moni

    SvaraRadera
  6. Flotte bilder og flott tolkning! Den svarte martagonliljen skulle jeg gjerne fått tak i :) Den er utrolig flott.

    Her ligger det fortsatt snø på bakken. Det gir jo litt julestemning :)

    God helg!

    SvaraRadera
  7. Lovely shots, Gunilla. We have some poisonous plants in the garden too and we take extra care when handling them. Still, they are so pretty!
    Many thanks for joining Floral Friday Fotos, I look forward to your next contribution.

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62