8 november 2016

Vinterstängt


Idag så har vi varit ute på sommarstället.
En riktigt fin dag minus 2 grader och lite sol.
Det blåste rejält så det var inget uteväder.


Vi har nu vintrat upp stugan.
 Det som  vi inte vill ha kvar över vintern har vi tagit hem.
Det känns lite vemodigt men nu är det snart jul och vintern går ganska snabbt om det blir en riktig vinter med snö och lämplig kyla. 
Snart så börjar ju dagarna bli ljusare och solen värmer. 
Det är den fina vårvintern som jag ser framemot så jag hoppas på en snabbt överstökad vinter.

Vintern går ju inte helt märkbart förbi. 
En riktig vurpa har jag gjort, följden blev en spricka med blödning i armbågen. 
Nu känns det ganska bra, med smärtstillande och armen i mitella.
Inget kan göras utan nu skall det bli sjukgymnastik sedan svullnaden har lagt sig. 
Det kunde ha blivit värre men ibland så har jag tur.


Ha det gott
Gunilla

6 kommentarer :

  1. Usch då, det låter inte kul med en spricka i armen! Ja, det är inte roligt med halka. Än så länge har vi ingen snö och halka här, men det spås nederbörd till ikväll och temperaturen ligger bara strax över nollan, så man vet inte...
    Är ni inte alls i ert fritidshus över vintern? Då förstår jag att det känns lite vemodigt! Men, snart är det jul och sen vänder det ju!Det blir lättare när det blir ljusare för varje dag!
    Ha det så bra, kram, Monica

    SvaraRadera
  2. Ojojoj det var inte bra. Tur att du inte behöver gräva nu då utan kan vila. Ta det lugnt så det blir bra till sommaren
    Kram Meta

    SvaraRadera
  3. Rundt oss er det mye som er vinterstengt nå. Vi bor i et område med mange sommerhus og stor trafikk på sommeren. Så på sett og vis nyter vi en litt roligere tid..
    God bedring med armen:-)
    Eirin

    SvaraRadera
  4. Hej igen! Jag vet inte om papegojbusken sätter frön, men jag vet att den bara går i zon 1, möjligen 2 i skyddade lägen. Tyvärr, för den är såå vacker!
    Just nu snöar det här - första snön!
    Kram igen!

    SvaraRadera
  5. Hos förre bloggaren jag besökte pratades det om att vi snart är i advent och så säger du att nu är det inte långt till jul. Så klart har ni rätt, men det är ju så mycket jag ska hinna med innan dess, hjälp!
    Hjärtat av Småland verkar vara enda stället som inte fått snö hittills. Attans otur med armen. Önskar dig god och snabb läkning!
    /Anette

    SvaraRadera
  6. Det var tråkigt, det brukar ju tyvärr taga så lång tid
    med just sådana olyckor. Lycka till att du får ha lite tur nu-

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62