18 december 2016

Advent


Jag önskar alla en riktigt fin 4:e advent.

Nu blommar en orkide som jag inte vet namnet på. 
Den är flera år gammal och blommar rikligt varje år.

Jag har orkideerna stående i uterummet efter att de slutat blomma.
Ca 15 grader under höst och vinter. En lägre temp gör nog att blomningen kommer igång.

Jag tar in de i rumsvärmen när jag ser att det kommer knoppar.

De av orkideerna som står inne i fönstren är brudorkideerna de är ju fina hela året. De har blommor nu också.

Nu närmar sig julafton raskt så nu sitter jag med matlistan för att skriva ner vad som skall köpas in i matväg.


Ha det gott
Gunilla

3 kommentarer :

  1. Vilken vacker orkidé! Det är ju idealiskt att ha ett rum, som är ljust och håller 15 grader!
    Önskar dig en fin 4:e adventsdag!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  2. Jättefin orkide´. Jag brukar gömma mina bakom gardinerna när de inte blommar, Men när knopparna kommer får blomman flytta fram.
    Hoppas du har en fin adventsöndag.
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Veldig fin orkidee, fin juleblomst også.
    Hilsen Ingeborg fra fruhaldshage

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62