29 december 2016

Gott slut-- Happy New Year

 Nyanlagd rabatt på framsidan av huset . Ute på sommarstället.
 Ytterligare omgrävda rabatter.
Jag hoppas att de nya och de rabatter som är omgrävda i höstas skall visa sig i sin bästa skrud.
Att alla nya plantor som vi har planterat ner skall ha överlevt vintern.



Det nya året 2017 vet vi ingenting om.

Så vad som dyker upp bakom nästa krök på vägen blir något som antingen ger glädje eller sorg.

Jag hoppas att vi får ha hälsan ock att vi kan fortsätta njuta av allt det goda som livet ger.

Jag älskar vår trädgård och att resa så det värdesätter jag om jag får njuta av.

Vi kommer även att få tillökning under sommaren i vår släkt. 
Så vi får titulera oss Gammelmorfar och gammelmormor, helt otroligt att ett av våra barnbarn skall bli förälder. 
Det ser vi framemot.

Hos Helena som håller i Blommig Fredag så är temat - 2017.






Jag vill önska alla  ett gott slut på 2016 och
Ett riktigt Gott Nytt År 2017.
Happy  New Year 2017

Tack för alla fina kommentarer som jag fått under året.

Nyårskram

Gunilla

FloralFridayFoto

17 kommentarer :

  1. Åh, jag ber att få gratulera till hederstiteln Gammelmormor!
    Nu ligger du före mig, men vårt äldsta barnbarn fyller 25 nästa år och är sambo, så det dröjer kanske inte så länge...
    Men vi blir morföräldrar igen fram i maj till vårt sjätte barnbarn; det ser jag fram emot!

    Att du älskar din trädgård har man verkligen förstått, och ni lägger ju ner ett oerhört arbete på den! Det blir också så fint!
    Ha ett fint slut på det gamla året och ett Gott Nytt år!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  2. Stort, stort grattis! Gammelmormor vilken hedersvärd titel.
    Ser underbart ut hos er!
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  3. Gammelmormor verkligen en fin titel. Gratulerar!
    Gott Nytt År
    /Anette

    SvaraRadera
  4. Håller med Anette - det är en underbar titel. Grattis!

    Håller tummarna för allt du planterat och att du blir jättenöjd när det kommer upp till våren. Ett rejält jobb som du gjort.

    Gott Nytt År! från Carina

    SvaraRadera
  5. Your new gardens look wonderful. I really like all the rocks.

    SvaraRadera
  6. Vackert med all sten även om jag inser att det är arbetsamt. Önskar dig ett fint trädgårdsår 2017, och många fina upplevelser i övrigt.
    //Helene

    SvaraRadera
  7. Gratulerar till att bli gammelmormor, riktigt så långt har inte jag kommit än. Spännande att se hur allt nytt tar sig 2017. Gott Nytt År. Carita

    SvaraRadera
  8. Dear Gunilla,
    your garden is so beautiful. I wish you a Happy New Year!
    moni

    SvaraRadera
  9. Vad härligt du skriver och så kul att få en ny status i familjeklanen. Lycka till.
    Ha nu ett fint nyår och njut 2017
    Kram Meta

    SvaraRadera
  10. Önskar dig också ett Gott Nytt År med allt det du hoppas på!/Monica

    SvaraRadera
  11. Gammelmormor, det får mig att tänka på min mans farmor som vägrade benämningen gammelfarmor. Vi fick kalla henne farmor Inga rätt och slätt, en benämning som vi alla tyckte om :-) Gott nytt År och lycka till med barnbarnsbarn! /Charlotte

    SvaraRadera
  12. Barnbarnsbarn måste vara stort.
    Gott nytt år!
    Inger

    SvaraRadera
  13. Härligt med en ny familjemedlem.
    Gott Nytt År!
    Marika

    SvaraRadera
  14. Grattis gammelmormor. En härlig svit av vackra foton. Gott Nytt År.

    SvaraRadera
  15. Gunilla, rosor är lättodlade om man väljer engångsblommande härdiga sorter.

    SvaraRadera
  16. Hoppas den blir fin din trädgård ,satt och tänkte på hemvägen idag på allt som ligger på barmark och nu kommer kylan få se hur det går .gott nytt år !

    SvaraRadera
  17. Congratulations, Gunilla! I wish you and your family happiness and health for the New Year.
    Thanks for joining us on the Floral Friday Fotos meme.

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62