3 januari 2017

Kallt




En bildkavalkad från dagens besök ute på sommarstället.

Lite kallt kändes det minus 9 grader.
Bara ett vitt puder på marken ca 1 cm. 
Riktigt halkigt ochså.

Vi har ju haft ganska milt under en lång period så det känns kallt och kyligt när det blåser lite grann och det är minusgrader.

Det skall komma riktig vinterkyla i veckan har vädergubbarna spått så då gäller det att klä sig riktigt när man går ut.
Jag tror nog att jag stannar inomhus den dagen.

Önskar dig en riktigt fin fortsättning på den första vecka på det nya året.

Gunilla

3 kommentarer :

  1. Innekurarväder som sagt. Fina vinterbilder. Även här är det attan kallt och nu ska det bli storm också! Hua!
    God fortsättning på det nya året önskar jag dig - trots allt!/Laila

    SvaraRadera
  2. Vilka vackra bilder du visar, även om det ser lite kallt ut! Ja,det även stor fördel mad att vara pensionär - du behöver inte gå ut om du inte vill! Vi har inte haft minusgrader här än, men det skulle bli kallare nu några dagar...
    God fortsättning på det nya året!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  3. Vintern är även vacker vilket du visar med dina fina bilder.Vi får nog börja vänja oss vid dessa halkiga vintrar tyvärr det är inte alls roligt.Nu har vi fått några centimeter snö här och det är ju något som jag välkomnar.God fortsättning/Margareta

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62