8 februari 2017

Februari vecka


 Något har jag påbörjat i Februari av vävandet. Här ligger en varpfläta av cottolin garn . 12 meter.


 Här har jag kommit igång och vävt ripslöpare av garnet som jag varpat av restgarner. Inslag cottolin och stränggarn för ripslöpare.
Det går ganska snabbt att väva. 




 Ett evenemang har vi också varit på förra helgen.
Jerry Williams. Riktigt bra. 
Det är tredje gången vi har sett / hört honom.



En ekorre har vi fått som gäst i fågelbordet. Han äter solrosfröna ock det är bara bra för de fåglar som vi har där äter inte dessa.
Rolig att titta på.

Ha det gott
Gunilla

Nu har vi minus 11 grader det skall bli riktigt nattkallt. 


5 kommentarer :

  1. Härliga färger i din löpare. Längtan efter våren.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. jag har bara 4,8- men det räcker för tillfället. Så underbara färger på det som du håller på med i vävstolen.
    Riktigt vackra Vårfärger.
    kram från Hajan

    SvaraRadera
  3. Ja, det är verkligen väder för inomhusaktiviteter nu! Väva kan jag inte, men virka och sticka blir det en del.
    Här nere verkar det som vintern har kommit sent omsider! Minusgrader, 2-3 st bara, för andra dagen i rad, och idag har det snöat HELA dagen och gör det än! Bara små, små flingor, men det lägger sig...
    Ekorren är för söt i sin vinterpäls! Men blir inte svansen också vit?
    Ha det gott, kram, Monica

    SvaraRadera
  4. Vilka perfekta februariaktiviteter! Vävning, konsertlyssnande och ekorrtittande. Bra blandning.

    SvaraRadera
  5. Det er godt å ha noen inne aktiviteter nå.
    Her går det i strikking og jeg prøver å få brukt opp endel restegarn:-)
    Ha en fin uke.
    Eirin

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62