23 mars 2017

Månadens bild

Rododendron Chunninghams White

Så här mycket snö har vi ute på sommarstället den 20 mars i år.

 Det är  ca 20 cm djup snötäcke. 
Hård skare. 
Tjäldjup ca 60 cm.

Mars månad har bjudit på varierande väder. 
Både sol och snö.

Det har varit plusgrader på dagarna men kyliga nätter.
Blåsigt.

Många fina dagar har det varit som inbjudit till uteaktiviteter ,skidåkning,pimpling och långa fina promenader.

Nu hoppas vi på fortsatt fint vårväder så att snön tinar bort och trädgårdsarbetet kan ta sin början men än dröjer det.


Temat denna vecka i Blommig Fredag är Månadens bild.



Kika in hos Helena  och se hur långt våren har kommit i vårt avlånga land.


Önskar dig en riktigt fin fortsättning på veckan

Gunilla

14 kommentarer :

  1. Oj, så kan det ju också se ut. I skuggiga partier längs vägar, i skog där finns remsor av snö kvar här.
    Om ett par månader är din rodde vit av blommor istället, härligt!
    Trevlig helg!
    /Anette

    SvaraRadera
  2. Soliga blåsiga dagar har vi även här.Men snöfritt.Våren kommer så sakta.
    Trevlig helg.

    SvaraRadera
  3. Man ser ju verkligen att vi bor i avlångt land, så olika det kan vara nu på våren innan allt kommer ikapp på alla ställen. Ha en fin helg. CArita

    SvaraRadera
  4. Oj, 20 cm snö och 60 cm tjäldjup! Så mycket har vi aldrig här. I år har vi egentligen inte alls haft någon vinter, metereologiskt sett!
    Hoppas att det snart smälter bort och du kan börja i din fina trädgård!
    Trevlig helg, kram, Monica

    SvaraRadera
  5. Rhododendhron, en av mina favoritvinterväxter! Så snygg under höst, vinter och vår. Trevlig helg! /Charlotte

    SvaraRadera
  6. Ja det är skillnader i vårt avlånga land. Men din rhododendron har många fina knoppar och ser väldigt frisk och grön ut i bladverket. Och pimpelfiske låter härligt.

    Ha en skön helg och hoppas plusgraderna kommer!
    /Anita

    SvaraRadera
  7. Oj, ännu så mycket snö hos er, tänk vad det kan vara olika i samma land! Vi har knappt haft någon snö alls i år, vilket jag tycker är tråkigt.
    Ha det gott, trevlig helg!
    Gunilla

    SvaraRadera
  8. Vi har ingen snö här bara lite is kvar på gräsmattan ,men tjälen är djup i år .Var på rosföreläsning igår väldigt intressant ,nu kommer det att komma flera rosbuskar på min tomt ,trevlig helg ,nette

    SvaraRadera
  9. Tänker på hur avlångt Sverige är och hur aningens naiv jag är. Det blir tydligt när jag ser snöbilderna och läser om 60 cm tjäle. Å andra sidan finns det ju många fördelar med en stabil vinter. Mina normala och svajiga vintrar är inte snälla mot växterna.

    Ha en fin helg! Carina

    SvaraRadera
  10. Ja, där var det vitt...Och här såg jag den första blommande blåsippan. Sverige är fantastiskt, och avlångt!
    Trevlig helg!
    Hälsningar
    AnnA

    SvaraRadera
  11. Oj, så mycket snö, jag är så glad att vi har blivit av med all snö, och idag var det storstädning i rabatterna.
    Ha en fin helg /Marika

    SvaraRadera
  12. Et stykke igjen, ser man! Ja, vi har is og noe snø igjen også.
    God helg!

    SvaraRadera
  13. Nog sjutton är vårt land avlångt, det ser jag tydligt här! Men visst njuter du av vårvinter nu? Takdropp och värmande solstrålar.
    http://vardagsnjutning.blogspot.se/2017/03/med-dottern-pa-stockholms-tradgardsmassa.html

    SvaraRadera
  14. Soliga dagar på isen kan jag verkligen sakna här, där den oftast hinner bli osäker innan soldagarna kommer. Senaste isfiskedagen slutade i regn och dagen efter släppte isen från land.
    60 cm tjäle är tufft, men ni tar igen våren på en vecka när det väl smäller till.
    Ha det så gott
    /Anette

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62