26 juni 2017

Rosarött



 Dicentra Burning Heart blommar rikligt nu. Den har gråaktiga blad som verkligen framhäver de söta hjärtanen




Här syns plantan av meconopsis punicea som var riktigt snabb tidigt i vår

   Meconopsis punicea
 .
 Meconopsis punicea fullt utslagen




Malus Profusion   prydnadsapel har börjat slå ut i fullblom
En del av de nyplanterade träden har fått frystorka så de kommer inte att klara det som inte har fått några blad.




Önskar dig en riktigt fin fortsättning på sommaren. 
Tack för att du tittar in och lämnar en kommentar



Ha det gott

Gunilla

8 kommentarer :

  1. Ett litet rött fänrikshjärta hade jag också i fjor men den har inte kommit upp i år!? Synd, för den var så söt!
    Läste mig till att Meconopsis är ett slags bergvallmo, sååå fin! Är din perenn?
    Vilken trädgård du har! Och vilken kunskap...
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  2. Hei Gunilla. Dicentra Burning Heart er nydelig. Jeg har en med litt mer rosa farge. Meconopsis punicea var et nytt bekjentskap. Flott er den. Ønsker deg en fin dag.
    Hilsen Hanne-Lise.

    SvaraRadera
  3. Åh så vackert Du har fått kring Dig. Inget fel där
    på växtligheten , underbara bilder
    lycka till med din trädgård, och allt annat.

    SvaraRadera
  4. Hei. Har forsøkt å så M Punicea flere ganger med lykkes ikke. Har du sådd din, eller kjøpt?
    Ha det fint!
    Lena

    SvaraRadera
  5. Vilka skönheter du har i trädgården.
    Kram!

    SvaraRadera
  6. Meconopsis punicea, vilken lycka att få se den. Den är väl svår att odla. jag försökte men misslyckades totalt. Ska nog försöka igen om jag får tag i frön. Ha det fint. Carita

    SvaraRadera
  7. hallå var håller Du hus just nu. Din fina stora bild i
    början är ju hur grann som helat.
    Det är stiltje blandkommentarerna tycker jag i allfall.
    Nu hoppas vi på en vacker höst. Har jag missat något
    det är ju ända från juni till augusti.
    Det finns så många olika saker att gå på.
    hoppas vi ses snart igen. kram Hajan

    SvaraRadera

  8. I love your artwork and follow you pots this very minute!
    ดูหนังออนไลน์

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62