30 september 2017

Färgprakt




Hösten syns verkligen i trädgården nu.  
Här visar vildvinet i en fantastiskt färgprakt.

Några nya växter har planterats.

Fyndade på Plantagen.  En Klotkörsbär på stam och en Rosenmandel . 70 % det går inte att motstå.

Tur  att vi inte hade släpvagnen med för utrymmet i kombin blev måttet som vi hade att hålla oss till.  det fanns så många träd som jag gärna hade viljat köpa men vi fick inte hem dom.


Hösten är en bra tid att flytta och dela växter så det har jag hållit på med. Utökat och satt kant mot gräsmattan av inpregnerade plank.

Nu tror jag att det endast återstår nedklippning av vissnade växter ,men det får vänta ett tag till .


Ha en fin fortsättning på hösten

11 kommentarer :

  1. Åh så trevligt att hitta Dig igen. Så spännande med alla dina växter-
    Det är många år jag följt Dig. Jag har kvar min inglasade
    balkong. Men har inga klängväxter kvar.Det blev för jobbigt att taga bort. Käringen är för gammsal nu. Men min
    Amaryllis slår ut när som helst. >>>>>tänkte att kasta den
    har den under bordet på balkongen. Men så fin den är den gamla kraken. Jag är också en gammal krake, hi hi så det passar ju bra. kram från Hajan

    SvaraRadera
  2. När man hittar reaväxter som tigger och ber om att få flytta ner i en rabatt och följa med hem är det svårt att stå emot :)
    i Dag var vi på Blomsterlandet men trots rea så ville inget flytta hit!
    Får nog ta en tripp till plantagen ;)

    //Veronica

    SvaraRadera
  3. Oj så härlig färg hos dig! Grattis till fynden :)

    SvaraRadera
  4. Så vacker färg hos dig .Jag klipper aldrig ner mina växter .lärde mig av mamma att det är bästa skyddet mot frosten .Kramen Nette

    SvaraRadera
  5. Alltid fin å få noen planter på salg :-)
    Har ikke kommet så langt med flytting og deling av planter enda, men det er jo nå man ser hva som bør gjøres.
    Veldig gret å klippe ned endel planer, da blir det mye enklere til våren.
    Ha en fortsatt fin søndag/Eirin

    SvaraRadera
  6. Vildvinen er som et flammehav i hagen nå. Aldeles nydelig. Ja, det er nesten farlig å gå på gartnerier nå. Så mye billig at man vil ha med seg alt hjem.
    Alt godt.
    Jannicke

    SvaraRadera
  7. Det kan man kalla fynd. Håller med, mycket svårt att avstå;) Plats att plantera ner kan vara lika svårt att hitta, men det löser sig någon gång.
    Har ett vildvin, ännu i kruka, för att jag inte hittat rätt plats. Nu kanhända jag fick en idé. Tack för den!
    /Anette

    SvaraRadera
  8. Vi satte ju ett vildvin härom året och det är jag så glad för när jag ser hur stort och fint ditt är! En fantastisk färg, som piggar upp i höstmörkret!
    Ja, 70% är svårt att motstå...jag har dessutom för liten trädgård...
    Kram,Monica

    SvaraRadera
  9. Det är tur att hösten har så fina färger att bjuda på för vädret är då inget att skryta med. Kul med nytt till nästa år. Träd önskade jag att jag kunde ha men min koloni är för liten för det.
    Hoppas ni får fina dagar än ett tag
    Kram Meta

    SvaraRadera
  10. Mitt første besøk på din blogg Gunilla. Ser ut som du har en spennende hage. Jeg har også flyttet litt på planter og fylt opp med noe nye planter i høst. Alltid like morsomt å gjøre.
    Villreinen din hadde en utrolig glødende rødfarge.
    Ha en fin helg!

    Hilsen fra Turid

    SvaraRadera
  11. Wow vilken färg på Vildvinet! Supersnyggt.

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62