10 september 2017

September


Slingerstormhatt  "Red Wine"



Törnrosaskjortel



Fröplantor av Lunddocka



Jag förstår att ni tror att jag har gett upp bloggandet.
Men jag har helt enkelt inte haft en tanke på att blogga i sommar.
De har varit på annat håll.

Jag skall försöka skärpa mig. :0)

Nu har verkligen hösten kommit och en del växter har börjat få höstfärger.

Den frösådda Törnrosaskjortel blommar som bäst nu. Starten i sommar för den var inte den allra bästa. Kall och blåsig, så jag trodden inte det skulle bli någon blommning.


Slingerstormhatten "Red Wine" har hittat en passande kompis i Astillben.

Lunddockan har fröat av sig rikligt.
Många plantor blir det.De får växt till sig minst i två år tills de riktiga bladen kommer
.
Njut av hösten.




Ha det Gott

Gunilla


9 kommentarer :

  1. Hi !! I admire your beautiful colored garden !!
    Greetings

    SvaraRadera
  2. Vilka underbara Törnrosas kjortel. Jag har också en planta som är fin nu. En bekant har frösått den , själv lyckas jag inte så bra med det, den är ju så ynklig när den kommer upp och svår att hantera.Mycket kan vara fint på hösten också. Ha det fint. Carita

    SvaraRadera
  3. Det är verkligen fint med den vinröda slingerstormhatten i den vita astilben! Snyggare än något konstgjort stöd!
    Törnrosakjorteln är fantastisk, som hinner växa så mycket på en säsong och vilken fin både färg och form!
    Nu har jag googlat lite om Lunddocka och det verkar ju vara en besvärlig planta att få till blomning, men väl värd mödan! SÅ fin! Du är så duktig!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  4. Vackert i din trädgård. Åh denna Mec Punicea . Har du sått den - jag gjorde de i två omgångar , utan resultat . Har du köpt plantan . Snällt om du svarar . Jag vill verkligen äga denna planta . Vänligen Maj-Britt

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har inte frösått den som blommar nu jag har köpt den på plantmarknad. Jag har frösått tidigare men de överlevde inte.

      Radera
  5. Slingerstormhatten är vacker, jag är så glad för min. Du har många ovanliga arter i din trädgård.
    Kram!

    SvaraRadera
  6. Hösten bjuder på fin trädgård ser jag, färg och form på växter kommer fram. Frösådd Linddocka, spännande. Jag köpte en i år och hoppas den klarer vintern. Fint at du visar och skriver små fröplantor och två år. Kommer det några måste jag passa på att inte rensa så gott runt den. Njut hösten :)

    SvaraRadera
  7. Så trivelig å ha det tilbake igjen. Du har vært savnet, men vi behøver alle en liten pause innimellom. Nydelig blomstring i september. Det er en fin måned synes jeg.
    Alt godt.
    Jannicke

    SvaraRadera
  8. det gåt mot slutet snart, det vet ju vi som håller på med detta varje år. Lika tråkigt varje gång.
    Har vi, eller jasg lite tur så bliver det nog en liten vår till-.
    kram från Hajan

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62