16 september 2017

Trädgårdstitt

                                                      Cordonopsis "Grey Wilsonii"
                                              Rododendron Chunninghams White
                                                                         Törnrosaskjortel




Efter flera dagars regnande  så syns det att hösten har kommit.

Cordonopsis Grey Wilsonii en perenn klätterklocka som får fina blå blommor ,har sin bästa tid nu.

Rododendronen blommar om igen med några få blommor.

Törnrosaskjortel är fantastisk i sin blommning nu. 
Jag frösår den varje år.

Hoppas på fina höstdagar med sol så att vi får njuta av all färgprakt.

Ha det gott
Gunilla

5 kommentarer :

  1. Fantastiskt att det blommar så hos dig nu! Här är det mesta överblommat...
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  2. Det är trist med allt regn som förstör det mesta mycket ruttnar i krukorna man får hälla av dom flera gånger om dagen ibland. Du har i alla fall flera växter som inte tagit skada av regnet ser jag så häftigt stor din Tönrosas kjortel är mäktigt.
    Idag har jag sol hoppas du får det med.
    Kram Meta

    SvaraRadera
  3. Törnrosas kjortel vilken jättefin växt och vilken blomkraft den har.Jag börjar längta efter hög luft och sol för det ska det vara på hösten.Ha det gott/Margareta

    SvaraRadera
  4. Klätterklockan är en ny bekantskap. Hjälp, så söt!
    Allt gott
    /Anette

    SvaraRadera
  5. Kjorteln med Törnrosa, vilken tacksam växt det måste vara.
    Heter den verkligen så ?
    Det har växt mycket hos Dig seb mitt senare besök.
    kram från Hajan

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62